fredag 1 juni 2012

Dan före dan..

I morrn gifter vi oss...JAG ska gifta mig, kan inte riktigt förstå det än!!?=) Sprang runt idag o gjorde lite sista inköp av olika slag, solade en sväng, städade en del o packade...men inte klart som jag borde ha gjort!=/ Är helt hopplös på o packa, så jag väntar lite till med det.=P
Den här sista veckan innan bröllopet har varit lite kaos, eller ja det har det mesta som haft o göra med vårat bröllop..haha=)
Klänningen som jag beställde i januari, som skulle komma 5-7 veckor efter, kom istället/(efter en hel del bortförklaringar från säljarens sida) för två veckor sedan!! Förstår ni den stressen o inte veta om man kommer att få den klänningen man vill ha till sitt bröllop?? 
Nej, men till sist kom den iaf...men satt inte som den skulle tyvärr!=/ Men fick som tur var tag på en sömmerska rätt snabbt o nu sitter den som den ska=) 
Vi bokade kyrkan i nästan samma veva o blev tillsagda att nån av de två prästerna som jobbade i Högs Församling, skulle ringa upp oss framöver. Tiden gick, dagar, veckor o månader=/ SÅ började jag ringa till prästgården, men fick inte tag i någon... För fyra veckor sedan fick jag tag på prästen o vi bokade ett möte. 
Det mötet gick inte riktigt som vi hade hoppats på. Hon hade åsikter om vilken ordning jag ville att intågandet i kyrkan skulle gå till(jag ville att man tärna o Peters dotter som är hans bestman skulle gå in innan mig) SÅ kunde man ju inte göra sa hon, för så brukar man nämligen inte göra=/
Sen berättade jag att jag ville att min pappa skulle föra fram mig i kyrkan o det tyckte hon inte alls om. Det var ju sånt som hände på film, likaså det där med tärnorna...hon hade ju lika gärna kunnat säga "Du har tittat på för mycket film lilla gumman". >=/ 
Hon var även hånfull över att vi inte hade valt musik...hade hon bara skött sitt jobb o hört av sig i tid så hade vi ju gjort det. 7
Men efter det så lyssnade vi på olika låtar o jag skrev ett mail innehållande allt hur vi ville att det skulle gå till, med ordning, musik osv. Jag fick inget svar...en vecka gick, en vecka kvar till bröllopet=/...
Jag ringde upp henne på måndagen o hon sa att musiken vi ville ha på stereo inte gick. Det var helt omöjligt, för så osjysst kunde man inte vara mot musikerna i kyrkan.  Då brast det för mig. 
Jag sa till henne att hon var ju inte så jävla tillmötesgående o jag frågade om inte vi kunde få vårat bröllop som vi vill ha det. Det blev en del diskussion mellan oss o jag var så arg så jag skakade efteråt. Men vi sa att vi skulle höras dagen efter iaf.
Efter ännu mera diskussioner dagen efter o jag åter igen skakade av ilska o irritation så bad jag om numret till den andra prästen i församlingen, för jag ville inte längre att hon skulle viga oss. 
Så i onsdags stod vi med en kyrka men ingen präst...lite stressande då det bara var tre dagar kvar=/=P
Men efter mycket om o men så fick vi tag på den andra prästen o han kunde ställa upp=) SÅ allt var frid o fröjd igen=D Igår träffade vi den nya prästen som var hur trevlig som helst.=) 

Sen har vi fått vissa kommentarer att det är en besvikelse att vi inte har en fest efteråt, men för våran del så är det själva bröllopet,vigseln i kyrkan som är det viktiga. Vi hade ju planer först på att ordna en fest efteråt, men det blev inte som vi hade tänkt det med lokal osv. Jag mådde dessutom inte riktigt bra o kände att stressen med festen o den kostnad som skulle bli, tog bort allt det roliga med bröllopet. 
Jag kände att jag ville inte vara en av de brudarna som går med tårar i ögonen o stressar järnet inför det hela, utan jag ville att bröllopet skulle vara något roligt att se fram emot. Så sagt o gjort så struntade vi i festen, för vi var ju överens om att det var vigseln som var det viktigaste=).
Sen i efterhand blev det ändå, tack vara min mamma, att vi ordnar lite fika efteråt för våra närmaste så att det inte blir helt avhugget efter kyrkan.
För mig känns hela upplägget helt perfekt o jag hade inte viljat ha det på något annat sätt. Därför är det en sån besvikelse att höra klagomål, ungefär som att det inte vore ett riktigt bröllop bara för att vi inte har en fest efteråt.=(

Men men, en fest kommer det ju att bli senare i sommar förr alla vänner o bekant o familjer så klart. Så jag hoppas att alla kommer dit som vill gå på fest=)

Ursäkta för hur mycket jag skriver nu, men jag måste bara skriva av mig lite...

Så i morrn händer det, jag o Peter blir herr o fru Podoll=), eller jag kommer att heta Lindh-Podoll men ändå=D Iiiiihhhhh..det bara pirrar i kroppen o jag längtar som en tok!! Sen så åker vi mot Arlanda i morrn kväll o vidare mot Barcelona i morrn bitti...såååå underbart det ska bli=D
Det blir kanske tyst här hela veckan, men sedan kommer jag o skriva som attan o bilder kommer det i mängder om en vecka?=)

Puss o kram till alla från blivande fru Lindh-Podoll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar