lördag 23 juni 2012

Midsommarafton..

Vi hade bestämt oss för att vara hemma hos oss på  midsommar i år, grilla, festa o umgås med vänner..här är det vi skulle grilla under kvällen=P
 Vi blandade till sangria, som blev riktigt god o tömdes helt o hållet innan kvällen var slut=)
 Vi är ju fortfarande rätt påverkade av våran Barcelonaresa, därav sangrian och sen bjöd vi på lite tapasvariant på eftermiddagen då alla kommit på plats..kräftor, oliver, inlagda vitlökslyftor, rökta musslor, fyllda paprikor, ölkorv o så lite svensk sill=)
 Storebror o hans yngsta lilla flicka Otilia var med..
 ..söt som få var hon ju i sin sommarklänning=)
 ..men barn är ju barn o en liten olycka händer så lätt o andra kläder fick åka på=P
 Jag hade plockat syrener, en av mina favoritblommor synd att de inte finns året om=/..
 Mums med kräftor=P
 Lasse o Arbo var oxo med..
 Ottilia, sötis, blev väldigt fascinerad av blommorna o stod o tittade på dom hur länge som helst..
 Far o dotter <3
  Farbror Arbo..
God plockmat=P
 Kim o Jessica kom efter en stund..
 Vi var ett härligt gäng=P
 Kim var riktigt midsommarfin=)
 Fina flickor..
Jag o älskling 
 Finaste storebror..
 Kim hade med sig nubbar, som sig bör till midsommar...men jag rörde inte en enda, kan nog vara bland det äckligaste jag vet=/
  
 Vi spelade kubb..
 ..mina lagmedlemmar, Lasse, Arbo o min svägerska Elin=)
 Motståndarna..
 ..snyggaste motståndarn <3
 Lasse kastade sista pinnen..
 ..som gjorde att vi vann=D Yes!!
 Sen kom Anna o David förbi med denna fina bukett, dels för stt gratta till vårat giftermål men även för att säga tack för att de fick komma till oss=)
 Här är Anna o David..o Arbo i hörnet=P
Vi hade extremt tur md vädret, inte en droppe regn på hela dan=)
 

 Hur söt kan man bli=)
 Peter var kocken som vanligt o gjorde ett toppenjobb..oxo som vanligt=)
 Mattias kom förbi o sa hej..


 Vi satt ute på verandan, klädde på oss o satt ute lite till.. 
 Min mattallrik, kyckling, potatis, ädelostsås o sallad med egenodlad ruccola..mums
 Mina fina<3
Bara en o en halv månad kvar typ tills dessa blir äkta makar=D 
 Den här söta tjejen fick följa med pappa Tias hem lite tidigare än planerat då Tias var helt slut efter att ha jobbat borta.. 
 =)
 Vi flyttade in på innealtan då det blev lite för kallt ute..där intogs efterrätten..vaniljglass med blandade bär..enkelt o gott=)
 Det blev en ritkigt mysig kväll med kära vänner..
 ..även Satan hade en bra kväll o  tog för sig av den smältande glassen=P
Känner mig helt färdig idag o känner att det blir nog en väldigt lugn kväll ikväll..
Hoppas alla ni oxo hade en toppen midsommarafton=)

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni hade en riktigt lyckad midsommarafton med massor av god mat =)

    SvaraRadera