söndag 10 juni 2012

Bildkavalkad från den lyckligaste dan..

 Här kommer en hel drös med bilder(knäppta av Jon-E, mig o mamma i en salig blandning) från min lyckligaste dag=)..dagen då jag blev fru Lindh-Podoll <3
Dagen började på salongen hos Linda, där hon gjorde i ordning mitt hår o även Elins..=)
Så här fina var Linda som min brudtärna o Elin som Peters best woman=P
 ..o här är vi alla tre..
Så kom mammas karl Lars-Göran o hämtade oss i sin Mustang o vi styrde färden mot kyrkan..nerverna spökade lite under färden kan jag tala om o jag drack några klunkar mousserande för  att lugna mig..haha..
Såhär ser en nervös men otroligt lycklig brud ut=D
..o såhär ser en väldigt nervös o lycklig man ut=) <3 Mitt hjärta slog frivolter då jag såg honom gå o ställa sig där framme i kyrkan=)
 Min fina pappa förde mig fram genom kyrkan till en otroligt fin pianoversion av "Det vackraste jag vet"..
 Både jag o Peter hade tårar i ögonen då vi mötte varandra o gick fram mot altaret..o vi kunde knappt hålla händerna ifrån varandra eller sluta flina..haha..

Våra fingrar hade svällt en del under dagen så vi båda hade svårigheter att få på dom på fingrarna vilket ledde till en del skratt mellan oss =P..även då prästen sa Peters namn som jag skulle upprepa ledde till skratt hos allihop.han heter ju nämligen Udo Peter Niklas..hahaha..hans pappa är tysk o visste inte vad det betyder i Sverige då han döptes=P

 Elin var fantastiskt fin..
Sen klev Jeja upp o spelade "Inte utan dina andetag" Så himla fin låt av Kent som föga förvånande är hur populär som helst på bröllop <3
 Lite roligt o ha någon som vi känner o även en nära vän till Peter som sjöng på våran dag. Han gjorde ett riktigt bra jobb=)
 Lyckliga tågade vi ut ur kyrkan till en annan otrolig pianoversion av Queens låt "Iwas born to love you"
 På grund av det rådande spöregnet så fick vi alla hålla oss inne i kyrkan..
 ..så då vi kom ner från läktaren där vi suttit o skålat bara vi två, så skålade vi med allihopa o blev hurrade=) 
 Herr o fru <3
 Jag o Linda =)
 Nägra av dom som kom för att fira oss..pappa, Lars-Åke, min systerdotter Emma, min kusin Kicki o Lars-Göran..o Lilly nere i hörnet=P
Eftersom regnet vräkte ner så blev det tyvärr ingen mc-kortege till kyrkan så som Peters vänner tänkt sig..men Jeja o Telis härdade ut o ställde sina hojar utanför entrén till kyrkan=)
Han är ju ändå en biker =P, så det skulle ju inte kännas rätt utan några hojar åtminstone
 Efter kyrkan så for jag, Peter o vår fina fotograf Jon-Erik iväg med Mustangen o Lars-Göran bakom ratten för att fota lite fina bilder på Stadtshotellet i Hudiksvall..mer av dom bilderna visar jag senare=) Alla andra hade åkt vidare til Iggesund på Café Annorlunda där det skulle ätas tårta osv.
Såhär fint var det dukat då vi kom fram, precis så som jag ville ha det <3
 Min älskade storebror o svägerska som gifter sig senare i sommar..underbart fina!! <3
 Vi var närmare fyrtio personer som fikade o det var bara de allra närmaste=D
Min kusindotter Lilly, min moster Evy o hennes karl Mats..
Fina människor <3
  Lilly, Vilda o min kusin Bella var söta som socker..
 Vi öppnade våra fina presenter som vi fått, en hel del pengar, lite fint till hemmet o till trädgården bla.. 
 Våran fina bröllopstårta <3 Marsipan utanpå, chokladbottnar inuti med jordgubbsfromage o nåt mer som jag inte riktigt minns..men underbart god var den=)


Vi skulle ju mata varandra tänkte vi, men det blev lite fel i första försöket..haha..
..men sen fick vi till det..=P
 Min fina mormor o låtsasmorfar Sven-Olof o min älskling..
 Peter o Sassa..hans systerdotter..
 Lite fint från dukningen..udda porslin, glas o blommor..precis som jag vill ha det=D

Peters systerson Dennis var glad=)
 O Vinni var på topp=) 
 Här ser ni fotografen Jon-Erik tillsammans med Lars-Göran.. 
 Mamma läste upp en jättefin dikt eller vad man ska kalla det.. 
 ..den handlade om kärlek o om hur det är att vara två=) Fick faktiskt nån tår i ögat <3
Det var även kärlek på andra håll den här dan=) här ser ni Vinnie med sin mamma(Peters äldsta dotter) Ida <3
 Fina Sassa o Wilma.. 
 Min pappa o min farbror Mats-Erik..
 Vi blev även överraskad med att vi skulle dansa=) 
 ..man kan inte kalla det en bröllopsvals...haha..men en dans som lockade till skratt blev det iaf=D
 Lite nervöst ändå o dansa med så många som tittar på=P
  Så det var ett urplock av alla bilder från denna underbara dag som verkligen var allt jag önskat att den skulle vara <3

Snart kommer bilder från bröllopsresan o det kommer o komma lite mer bilder på oss då vi var iväg o fota med Jon-E..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar