fredag 29 juni 2012

Snabbsemester.

I onsdags tog vi hojen på eftermiddagen o styrde mot Stockholm. Jag hade en läkartid på torsdagefterniddag där nere o istället för att enkomt åka ner för den så åkte vi dan före o tänkte att vi skulle hälsa på Bodil o Matte på samma gång.

 Vi tog det väldigt lugnt på vägen ner o stannade o vilade ibland..på bilden nedan ser ni mig o Peters älskarinna...hojen alltså=P
 Väl framme i Bromma där dom bor så såg vi att deras granne hade en liten "fralla" som var väldigt lik Nisse som Ida har..fast detta var en liten tjej=)

Bodil o Matte har oxo en hund, typ världens sötaste..Häxa heter hon, hur gulligt??=)
 Men även hundar ledsnar på kameror o vill vara för sig själv en stund=P
 Så skulle vi ut o käka på kvällen. Bodil frågade vad vi var sugna på o jag sa libanesiskt, för det har jag alltid velat prova. Hon googlade, hittade ett ställe med bra recensioner på söder o vi stack dit.. O vilket ställe sen!=) Tabouli hette det o var riktigt mysigt.. 
Våra karlar blev något avis då min o Bodils mat kom in..
 Vi beställde nämligen in en 16 rätters avsmakningsmeny som var heeelt otrolig, ja helt juvialisk(för att använda Bodils ord)..här ser ni en del av de kalla rätterna.. 

 Grabbarnas rätter gick inte heller av för hackor..Peter tog lamm(ovan) o Matte tog oxfilé..
 Jag o Bodil smaskade o åt o det är nog bland det godaste jag nånsin ätit=) Älskar plockmat...
 Grillade tigerräkor närmast, libanesisk korvröra av nåt slag i mitten, falafel o spenatpiroger till höger, korianderstekt potatis snett till vänster ovanför korvröran..o så grillad halloumi o brödsnurror med nån ost inuti som va to die for=P Fast det var ju typ allt=D
 Bodil var på topphumör..
 Ännu en bild på oss då vi äter=P
 Vi skålade..
 =)
 Vi åt o åt..Peter o Matte försökte hjälpa oss till o med..men ändå tog det inte slut..haha..
 Matte..
 Mitt <3
 Personalen var helt fantastiskt trevlig o vi skrattade en hel del tillsammans o det är våran servitris som knäpper denna bild..
 Jag var ju tvungen o ta med kameran in på toaletten oxo=P, älskade nämligen kaklet som låg på golvet...eller heter det klinkers då det hamnar på golv eller?? Ja ja, snyggt var det iaf..
 Gillade oxo att alla gäster fick en varsin handduk som låg hoprullade ovanför toalettstolen, sen var det bara o släppa den i en korg bredvid handfatet..flott=) 
 Bodil knäpper på oss..
 Både jag o Bodil gillade denna lampa som hängde i entrén, maffig..
 Såhär såg det ut utanför..vädigt intetsägande o det var knappt man såg in genom rutan...men helt fantastiskt alltså=D O det är även gänget på bilden=D
 Sen for vi hem o sov o dagen efter var vi ju tvungen o ta en sväng förbi mitt gamla jobb Beyond Retro. Dels för att jag bara ääälskar den butiken fortfarande..dels för att jag ville hälsa på mina gamla kollegor Anni o Louise  o dels för att jag ville visa Peter vad det är för ställe som jag pratat så mycket om..=) Det är faktiskt så att jag längtar tillbaka litegrann=/
Sen var det läkarbesök som tog typ fem minuter o så vände vi kosan hemåt..en liten snabbsemester sådär mitt i veckan..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar