torsdag 26 april 2012

Pyssel o knåp..

För några veckor sedan så gjorde jag en ritning på ett vitrinskåp som jag ville göra. Vi hade nämligen ett gammalt fönster över, sen vi gjorde rumsavdelaren i köket, som skulle vara dörren.
Det här är ju inget märkvärdigt eller nytt, men jag tänkte ändå visa hur vi gick till väga.

Jag gav pappa ritningen så han kunde kapa till virket på jobbet (eftersom jag inte jobbar själv så kan jag ju inte göra det.)
Vi fick hem virket i såna här fina paket=P
 Vi la ut delarna o skruvade ihop sidorna längst ner o längst upp(inte så som bitarna ligger just här)
 Älskling in action=)
 Så var hyllplanen oxo på plats..
 Då skruvade vi fast fönstret med gångjärn..
 ..o en gammal hake som satt kvar på fönstret fick bli hasp på detta skåp=)
 Sen åkte vi på Flügger o handlade färg, eller ja en bets, som heter "väderbiten"..sen var det bara o måla..
 Hello..=P
 Bakstycket målade jag vitt, medan resten blev målat i den "väderbitna" färgen.. 
 Puss..=P 
 O så här blev resutlatet..=)
" Bardelen", är rätt tom för tillfället, men det kan man ju åtgärda..=P
 Väldigt nöjd med resultatet blev vi iaf=D

1 kommentar:

  1. Vad ni är kreativa, riktigt snyggt ni får hemma kan jag tänka mig :)

    SvaraRadera