lördag 7 april 2012

Långfredagen..

Långfredagen började jag med att ligga kvar i sängen ett tag o läsa inredningstidningar o sedan redigera foton på datorn. Vid ett kom älsklingen hem från jobbet o vi gick ut i trädgården, vi tänkte kratta färdigt det som var kvar sen häromdagen, men det blev en annan grej istället.
 Min svägerska Lotta o hennes Micke kom förbi en sväng med deras supersöta bulldogvalp, Julia=)
 Hon var väldigt glad o sprallig..o nyfiken..precis som valpar brukar vara=)

 Hur söt??=D
 Här ser ni vad vi började pyssla med istället, att göra en liten trapp i slänten i våran trädgård..
 Det låg en del stenar här o var i trädgården sen förut o jag o Peter grävde ur lite i marken för att stenarna skulle ligga på plats..
 Längst ner så pusslade jag ihop en del trasiga bitar för att göra som en inramning till trappen..
Nästa steg är att köpa jord o gräva ur lite runt om, för att kunna plantera lite o göra lite finare...men det får ev vänta tills det blir lite varmare väder..men fortsättning följer=)
 Senare på eftermiddagen så hämtade Elin oss o vi åkte hem till dom i Rumsta för att äta påskmiddag. Mamma var där o söta lilla Ottilia såklart=)
 Mattias, Fredrik o mamma höll på att sätta upp den nya studsmattan på gräsmattan, de hade en studsmatta förut oxo men den förstördes i stormen som var i januari..
 Ännu mer av söta lillförken o min kära mor=)
 Dukat för middag, min farbror o hans familj var uppe ifrån Stockholm, men av någon anledning blev ingen bild på dom särskilt bra tyvärr=/
 Tias o Ottilia, som håller på o få lite tänder o det kliar ju nå fruktansvärt i tandköttet=/
 ..tulpaner..
 Min fina svägerska Elin=)
 ..efterrätt..."Kattens kolatårta" hette den tydligen o var jättegod=P
 Pappa var oxo där, med hans nya dam Ulla..här sitter de o läser tillsammans med lilla Vilda=)

Efter middag o efterrätt så fick vi skjuts till SixPack MC, där det var fullt partaj..
 Vi träffade Magnus o Jonas som var glad i hatten=P
 Benji var där o myste hop sig med Peter=P
Även Lasseman var där o partajade...sedan nån gång mitt i natten så for vi upp på North Trail för att heja på några som var där, men kameran fick stanna i väskan o sedan kom vi hem kring fyratiden=/
En annorlunda o kontrastfull långfredag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar