torsdag 5 april 2012

Lite kort om foto

Förra helgen var jag på den andra dagen på fotokursen som jag tog på Folkuniversitetet i Stockholm, riktigt kul var det o jag har lärt migväldigt mycket mer om slutartid, ISO, Bländare osv...
O jag blev bara än mer taggad att lära mig mer, vilket innebär att jag ska söka in på Folkhögskolan i Forsa till hösten=)
 
Det blev inte så mycket roliga bilder knäppta under kursen, utan mer experimentella bilder där man testade olika tider o liknande...men lägger ut några bilder ändå...
Dom två första då vi testade att panorera,vilket jag har gjort förut(utan att veta vad det heter eller egentligen veta vad jag verkligen höll på med=P)
Sen bilden på Peter, var en del av en uppgift att knäppa porträtt. Egentligen skulle vi knäppa på en vän som inte tillhör familjen, men jag ville verkligen fota Peter, så jag gjorde som jag ville=P.



Fick faktiskt väldigt bra kritik på den här bilden av Peter o några roliga kommentarer..
Någon sa att han såg ut som att han har något o berätta o att han såg väldigt bestämd o kraftfull. Att han såg ut som ordförande i villaföreningen(haha=P), sen sa någon att snarare medlem i medborgargardet, med tanke på hur hård han såg ut. Dom undrade om han höll ett basebollträ utanför bilden..=P
Lite roligt vad man kan läsa in i bilder=) Ingen förutom jag verkar se att han ler lite med ögonen o att ett leende är på gång även med munnen=) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar