tisdag 21 augusti 2012

Utställning av ljus..

Kom försen till skolan i morse, få blir väl förvånade över det...men jag hade kommit i tid om det inte varit för att jag glömt min externa hårddisk som jag trodde jag måste ha med mig, vilket visade sig vara fel. Så all for nothing.
 Men men, vi spenderade hela förmiddagen att presentera oss mer utförligt för varandra o jösses vilken blandad samling av människor detta är=). Ser fram emot att lära känna dom närmre.
På eftermiddagen så for vi hit till Iggesund för att titta på en av våra lärares utställningar som han har. Joakim Brolin heter han o ha samarbetat med konstnären Nils-Olof Hedenskog som oxo håller till här i Hälsingland.
De jobbade med lampor som de fick folk att gå runt med i cirklar o använde sig av en väldigt lång exponering(20 min), därav strecken av ljus. (Väldigt förenklat.)
 Rätt coola bilder, men lite enformiga ändå..men det är en häftig tanke o att ens komma på den är ju otroligt!


 Den har faktiskt hängt på Fotografiska i Sthlm ett tag=) coolt!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar