måndag 20 augusti 2012

Den första skoldagen..

Första dagen i skolan..minns ni den?? 
Jag kan inte påstå att jag minns just den dagen så klart, men jag minns nervositeten, nyfikenheten o ja rädslan jag kände. Plötsligt fick jag åka buss med storebror o alla de andra stora barnen i byn, visst jag kände de flesta..men det var ändå lite pirrigt, lilla jag liksom=P
Om jag inte har helt fel, så kan jag nog ha haft en truckerkeps på mig, om inte den första dan så stor del av första o andra klass iaf.. Jag var ju inte den lilla flickan i klänning o liknande, utan jag ville helst klä mig i jeans om det gick, men iaf byxor o keps. En liten pojkflicka var vad jag var.
Ja ja, men jag minns andra första skoldagar oxo..man bävade o längtade efter den dagen på samma gång då sommaren närmade sig sitt slut. Man ville ju tillbaka till skolan för o träffa kompisarna o höra vad de haft för sig under sommaren..o faktiskt jämföra ifall man själv hade haft ett bättre sommarlov=P.
I nyinköpta kläder o skor kom man tillbaka till skolan, det spratt i benen o hjärtat slog fort av förväntan.

Idag ska jag börja i skolan igen, vilket jag har gjort två gånger efter jag slutat gymnasiet..men det är ändå något speciellt med första skoldagen...den ALLRA första. Då man ser vilka man kommer att spendera skoltiden med, vilka lärare osv..o gud vad jag hoppas att jag inte är typ tio år äldre än alla andra=/
Inga nyinköpta kläder eller skor har jag för denna dag o jag vet att jag måste gå upp till garderoben för att prova kläder så fort jag skrivit klart detta inlägg, det är två o en halvtimme kvar innan jag ska infinna mig på skolan för att luncha med min nya klass..det är två o en halvtimme med klädångest o nervöst fipplande med allt o ingenting..haha tönt!


Jag har längtat efter denna dag ända sedan jag fick beskedet att jag kom in då vi var i Barcelona, så snälla håll tummar o tår med mig att det kommer att bli ett bra år, ett lärorikt år o ett förbannat roligt år på fotolinjen för min del!!=D

Här kommer några bilder på mig då jag var liten, den första är jag nog fyra år tror jag, keps redan då=P, Tias är tre år äldre o vi var ute på Hölick med mamma o kollade runt grottorna som finns där.
Den här bilden är då mamma bodde inne i stan då jag gick i tvåan, har jag för mig..kan ha varit slutet på ettan oxo..storebror närmast kameran, jag i truckerkeps=P, min kusin Kicki längst bort, sen är det min storasyster Helena o mamma som står upp..närmast kameran på höger sida är min moster o hennes dåvarande karl.
Det här kortet är taget oxo då mamma bodde i stan, möjligtvis tidigare än förra kortet jag längst bort o Kicki närmast i keps o filt..jag har precis tagit av mig min, vi lekte nämligen indianhövdingar!? Jo men det förstod ni väl, truckerkeps o filt..klart o tydligt en indianhövding=P
Nu, ska jag ta o försöka klä på mig o jag tror jag skippar truckerkepsen den här gången o kanske tar en klänning på mig för jag är inte lika pojkaktig längre..men på eftermiddan ska jag hem o snickra=)
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar