måndag 3 september 2012

Balansgång..



Måndag idag..dagen som för så många innebär att dra sig motvilligt till jobbet, med ångesten att det är hela fem dagar innan ledigheten är här igen. Känner ni igen er?? Jag har varit en av dom, men inte nu längre! Måndagsångesten är över sedan länge o nu känns det faktiskt riktigt roligt med måndagar o jag hoppas o antar att det kommer att fortsätta så i åtminstone ett år=).

Det enda som är lite jobbigt nu är att jag har jäkligt svårt att hitta balansen. Jag har bilder jag vill lägga ut på bloggen o saker jag vill skriva om, men lyckas inte riktigt styra tiden så att det händer.=/ Men det kommer, jag lovar! Snart är huset klart utvändigt o jag behöver inte byta om till snickar/målarkläder direkt då jag kommer hem längre=D. Vi har bara lite målning kvar o lite snickring..men vi börjar se slutet!=D

Jag har även svårt att hitta balansen i mig själv, känner mig inte riktigt hundra frisk fysiskt o vet inte vad jag ska göra för att bli det. Plus att jag sitter o betalar för träning som jag inte utnyttjar eftersom jag inte är riktigt kry o att vi har haft så mycket o göra hemma.
En annan balans jag letar efter är min vikt/matbalans. Förut då jag jobbade var det lättare att hålla vikten, eftersom det var ett rätt fysiskt arbete. Men nu sju månader efter(o att inte ha kunnat träna en del av tiden av olika skäl) , så sitter jag nu med en större mage/rumpa/lår o slappare armar. Petitesser egentligen, men det är jobbigt då inte kläderna sitter som de brukar o då jag vet att den enda som kan göra något åt det är jag själv!
Jag har alltid haft svårt med att balansera saker o ting i mitt liv. Jag har tex svårt att hitta balansen mellan att kunna umgås med flera olika människor. Kan ofta låsa in mig på en person av nån anledning. Inte för att jag inte vill umgås med flera, utan det bara blir så.
Det där med träningen har ofta varit så att jag tränar jättemycket o ofta eller inte alls...maten; äta jättenyttigt eller skita i allt o äta godis varje dag...
Det är svart eller vitt liksom o kan bli väääldigt frustrerande, även för mig själv.
Men ja ja, nu är lunchen slut o jag ska tillbaka tillskolans värld. Hoppas eran måndag är lika bra som min..
Solen skiner ju oxo=)
I brist på mina bilder så lägger jag ut en bild på en snygg pinupliknande tjej iaf, som får visa hur jag känner nu=P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar