söndag 11 december 2011

Under the christmas tree..

Ända sedan jag flyttade hemifrån o skulle göra julfint hemma, så plockade jag alltid fram granen(plast) till första advent. För jag känner att det är mysigare o ha den ett tag innan jul o sen plocka bort den strax efter, för då är man ju lite less på det hela. Eller nej, egentligen skulle jag vilja ha julpynt längre period, för det är ju så otroligt mysigt med allt o speciellt julgranen.=)
Så i år tänkte jag att vi skulle ha en riktig gran o då är det lite svårt o ta in den kring första advent för då har den nog barrat av lagom till jul. Men idag tog jag bilen o åkte ut o letade o fann en riktigt fin gran. 
Den var något stor o jag fick be om hjälp o kapa av en del av bottendelen(den va lite otymplig o hålla på med själv s pappa kom o hjälpte mig). Men som ni ser är den fortfarande rätt stor o tät o fin.=D
I bakgrunden ser ni även projektet jag gjorde med fönstren o fönsterfilmen jag köpte för nån månad sen.
 Här är en något bättre bild på fönsterväggen. Fönstren är efter ett gammalt växthus vi hade då jag va liten o fönsterfilmen är köpt på Colorama. Jag fick idén att göra den här skiljeväggen från filmen High Fidelity, ni vet den med John Cusack. I en scen där då han är hemma hos Lisa Bonets rollfigur ser man att de har gjort som ett rum i rummet med hjälp av olika fönster som de hängt från taket. Jag såg filmen för säkert tio år sedan, men idén har hängt kvar i bakhuvet o jag har alltid velat haft det såhär hemma hos mig. 
O nu är det på plats som sagt, för nu är det hemma för min del oxo. Första flyttlasset körde vi igår o min första post kom i fredags.=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar