lördag 10 december 2011

En vecka sent..

Äntligen har jag möjlighet att komma åt min dator o blogg igen!=) Har varit utan strömsladd, eller ja den har gått sönder så jag var tvungen o köpa en ny. men nu är det gjort o min dataabstinens kan komma till ro.=P
Här kommer i alla fall bilderna sen förra helgen då vi var i Dalarna o firade våra sex månader tillsammans.

Dalecarlia hette ju hotellet som vi bodde på o det ligger högt beläget med en fantastisk utsikt över Siljan, kan bara tänka mig hur mycket mer fantastisk den utsikten måste vara på sommaren eller iaf då vädret är på bättre humör än då vi var där.
Efter att ha checkat in på hotellrummet på fredagen så bytte vi om o gick ner till SPAt där poolen fanns. Vi tog något o dricka o bara myste i varandras sällskap.(poolen ser ni i föregående inlägg)
 Efter några timmar i poolen så bytte vi om igen o gick upp på själva hotellet för att äta lite mat. Klackarna var på o vi tog plats i de röda chesterfieldsofforna.
 Då jag tittade runt lite upptäckte jag två tavlor som jag tyckte jag kände igen..o jo dom är ju målade av fantastiska Angelica Wiik som är ifrån Hudik hon oxo. Jag fullkomligt älskar hennes tavlor!!=)
Baren var väldigt mysig o rustik o de hade väldigt trevlig personal där.
Det här var vad jag åt, regnbågslax o musslor, faktiskt väldigt gott...men godast var dessertbordet som vi gick loss på efteråt men som jag glömde bort o fota av nån anledning.
Här har ni oss..kär o galen.=P=D
Jag var lite femtiotalsinspirerad kvällen till ära..
Vi träffade en rolig kille från trakten som vi snackade lite med..ingen aning vad han hette, men full fart var det på honom=P
Han visade även en väldigt speciell moonwalk..=P
Här är vi tillbaka på rummet..haha..
Hotellfrukost..kan va bland det bästa som finns!!=P
Efterfrukosten på lördagen så åkte vi runt o kikade lite o gick på en mysig liten julmarknad på ett grannhotell..
Allt var i gammaldags stil o väldigt mysigt dekorerat med nissar lite här o var..

Inne på hotellet satt självaste tomtefar själv o tog upp önskningar från barnen..
Ångrar att jag inte köpte dessa spel i gammaldagsstil som jag hittade på en affär där i byn. Fiaspel..
..o plockepinn..
Var även in på en loppis o kikade..hittade fina burkar..
..o Christian Dior strumpbyxor...men handlade bara två hårspännen för två kronor.
Då vi åkte på lanthandeln för att ta ut pengar så såg jag den här skylten som jag tyckte va rätt charmig(tyvärr tog polaroidformatet bort en del av texten) men det står iaf att man kan byta sina filmer mot några andra. Ställ dina gamla i hyllan o ta med dig lika många hem. Fantastiskt.=)
 Eftersom vädret var blåsigt o ruskigt så höll vi oss antingen i bilen eller inomhus i affärer o liknande under hela dagen. 
Lunchen intogs på Bystugan, varm gulaschsoppa med creme fraiche..perfekt då man är lite frusen.
Utanför en keramikbod stod denna annorlunda lyktstolpe o hängde. Som tagen ur Beetlejuice eller någon Tim Burton film.. 
 Sen var det dags att vara lite nyttiga o vi drog tillbaka på hotellet o utnyttjade deras gym. Här ser ni mig in action på marklyft, 60 kg.
O sen slappade vi vid poolen o bubblade i några timmar..underbart skönt kan jag lova.=)
Vi var något trötta efter träning o bad, men lite mat måste man ju ha så vi klädde på oss o gick o käkade lite, men det blev en tidig kväll i säng..
Jösses att jag kan se blekare ut än vanligt, men så kan det gå då blixten är på..=P
På söndagen var uppe tidigt o käkade frukost o vinkade hej då till Dalecarlia o Dalarna o vände kosan hemåt igen.
Fantastiskt skön helg med världens underbaraste älskling.

PUSS!

1 kommentar: