söndag 25 december 2011

En strålande jul..

 Jaha, så då var julen för i år över. Det var en mildare jul än förra året, en något annorlunda o en jul jag kommer att minnas med värme o glädje
 Jag började dagen med att åka till mamma för att käka lite jullunch o byta lite julklappar. I köket hängde rutiga julgardiner, precis som hemma hos mig o Peter.
 Granen stod grön o grann..
 ..o julkrubban var på plats.
 Delar av mammas härliga nallesamling fick oxo vara med på kort..
 =) 

 Jag kikade lite på korten på oss alla, ni ser i bakgrunden vad förtjust jag var över o va med på kort då jag gick på dagis(röda tröjan) 
 Som sagt var det lämpligare temperatur i år mot för förra året då det var kring 26- brrr... men som tur var blev det en vit jul till slut iaf..det såg ju rätt mörkt ut ett tag.
 Ljusen var tända..
O mamma o jag gick upp o lyssnade o tittade på Tomten av Viktor Rydberg..
 =)fin..
Så lämnade jag mamma då eftermiddagssolen sken in genom köksfönstren o styrde bilen mot Rumsta. 
Där var paketen samlade under granen..
 ..o lilla Ottilia sov helt oanande om vad som hände runt om henne..
 ..o storasyster Vilda satt o tittade på Kalle med pappa Tias o mosters kille Johan..
 Favoriten för många, tomteverkstan=) 
Här är jag o pappa.. 
 Vilda bus=)
Tomtar på plats, precis som det ska vara.. 
 O från vänster Elins styvsyster Hanna, hennes syster Eelie som göms bakom tofsen o hennes kille Johan med Vilden i knä. Sen är det Tias o hans svärmor Carina o så pappsen förstås.
ottilia vaknade för lite tuttning, sen  somnade hon om igen=) 
 Vilda har kommit över sin tomteskräck, tidigare vågade hon inte ens gå i närheten av dessa prydnadstomtar men nu var de som hennes små barn..haha..
..dom skulle till o med vara med i soffan o kolla på Kalle dom oxo=)
 Lilltollra tittade upp en kort sväng igen=)
 Bordet dukades juligt o fint..
 Med fina glittriga stjärnor som dekoration.. 

Så blev det dags för mat..
 O sedan julklapssutdelning=) 

 Vilda var lite på sin vakt då tomten kom..men inte lika skraj som förra året då hon grät..=/ För i år var tomten något bekant..
 Pappa hade lånat Ottilias mössa, men var inte tomten..
 Det var däremot mormor Carina, vilket Vilda listade ut ganska snabbt=)

 =) 
 Av mig fick Vilda bland annat Emils mysse o bysse, vilket blev en hit eftersom hon älskar Emil..det tog inte lång stund innan hon började ropa Eeemiil..haha
Sen var det dags för mig att åka vidare hemåt Iggesund.. 
 Där jag gjorde en snabbstopp hos min svägerska Lotta o önskade alla en God Jul o fick smaka på Dessan goda cupcakes med minlussebullar på=) 
 Jag pussade även deras vovve Fenja lite innan vi gick hem till oss för att öppna våra julklappar till varandra..
Jag fick jättefina smycken ifrån Laila Bagges kollektion som jag älskar o kommer att visa senare=)
Så åt vi lite ost o kex, drack lite vin o sen kom det bästa av allt=D
 Vi förlovade oss=D <3 
Så till sommaren ska jag bli fru Podoll o jag tror att jag är lyckligast i världen nu=D
Puss på er o en underbar fortsättning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar