onsdag 28 september 2011

Home is where the heart is..

Ända sen vi blev tillsammans, jag o Peter, har vi spenderat mest tid hemma hos mig. Detta på grund av att hans hus är i behov av vissa renoveringar o lite fix här o där, men det har liksom blivit ståendes.
Men nu efter en par månader tillsammans har vi pratat o kommit fram till att vi ska börja på att göra i ordning på huset lite pö om pö, så att det först o främst går att bo där mer..men även så att det känns lite mer som mitt oxo=). För det är ju tänkt att jag ska flytta in där till slut.=D Vi har ju en del framtidsplaner tillsammans o det här är en del av dom som jag kände att jag ville dela med mig av.=)
Så nu sitter jag mest o glor runt på inspiration på inredning som skulle kunna passa både huset, mig o Peter... Jag är ju väldigt blandad i vad jag tycker om både då det gäller kläder eller inredning..eller något annat för den delen=P Så här kommer en salig blandning av sånt jag tycker om o sånt som inspirerar mig då det kommer till inredning:
 Gillar färgblandningen, mörkt med accentfärger som sticker ut här o där. Gillar även den oljeskimrande väggen på bild nummer två.
 Golvet, jag har alltid gillat svartvit rutigt golv i kök o kommer nog alltid att göra det! Gillar kylen oxo o den turkosa väggen..
 Gammalt o slitet o mysigt, som taget ur en sommarstuga. Love it!!
 Gillar allt förutom skåpsluckorna..miss match av lite allt möjligt..ungefär som förra bilden=)
 Fönsterväggen, sänghimlen, kandelabrarna, det höga taket...oj oj, lite mer färg o jag skulle ta det direkt!=P
 Gillar idén med att blanda lite allt möjligt på väggarna o verkligen fylla ut dom till max med prylar!! Skulle nog hellre se att man kunde elda i öppna spisen istället för att förvara böcker dock.
 Härlig tapet o massa blandade tavlor o blandade mönster o färger på kuddarna.=)
 Skulle jag ha ett badkar, så skulle det vara ett med tassar som detta!=) Gillar det slitna o rustika runt om, lite mer färg bara så är det mer jag=P
 Rörigt för vissa, underbart för mig!=)
 Love it..smart o snygg förvaring..
 Underbar soffa, färg o tyg..
 Älskar känslan o det målade taket.
 Köpmansdisken är ju helt fantastisk o öven spiraltrappen.
O lite såhär skulle jag vilja att det såg ut i köket..denna bilden är knäppt av min kompis Anna Malmberg på elle.se De andra bilderna kommer från lite olika ställen på nätet, men mycket från pinterest.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar