söndag 18 september 2011

Kick off på ön..

 Här kommer en bildkavalkad från fredagens kick off med jobbet. Vi hade riktigt tur med vädret, för efter vad som känns som en par veckors konstant regnande så tittade solen fram o himlen var blå hela dagen! 
Vi gjorde kväll från jobbet vi lunchtid o efter käk o ombyte så samlades vi utanför för att gå i samlad trupp ner till flotten som skulle ta oss till äventyrsön en bit därifrån.

 Bengan o Renée var på bra humör..
 Pappsen var laddad men lite frusen, för även om solen sken så kändes det på vindarna att hösten är här..
 Vissa började med ölen på en gång, som Robert här=P
 Fredde(vår produktionsansvariga till vänster) väntade in alla för att ha upprop..precis som i lågskolan=P Linus var redan på plats..
 Vi var fler som följde med i år mot för förra året då vi oxo var ut på ön, vilket var väldigt roligt...ju fler desto bättre=)
Här är Peter, som är en av våra verkstadskillar
 Efter promenaden var vi framme vid bryggorna o väntade in flottarna..
 Det var två stycken som skulle ta oss över sjön..
 Jag åkte den med tak, med det här gänget.
 O pappa o de andra fick åka den här.
 Efter lite fellastning eller en lite halvtaskig kapten så gick främre delen av vår flotte under vatten o det blev lite kaos o väldigt blött..men det löste sig ändå till slut o resan fortsatte.
 Vi hade fått en frågesport att kämpa med under resan, jag var i samma lag som Robert o Rolf(nedan). Vi var ingen bra blandning, vi blev sämst av alla...haha..oops!

Men vi var glada ändå=)
  Det intogs en hel del alkohol under resan o det var mycket skratt..

För vissa blev drycken lite för mycket o Fredde var tvungen o lätta på trycket. Nöden har ingen lag=P
 Naturen visade upp sig från sin bästa sida..


 O plötsligt bakom vassen dök en liten stuga upp som jag skulle älska att ha!! Det var svårt att få nån bra bild på den..men det var så otroligt gulligt o den låg ju på en egen liten ö med gångbro ut...Love it!! 
 
 Så kom vi fram till ön där den andra flottens passagerare redan satt o väntade.
 Det var inte bara en kick off det gällde den här dagen o kvällen, utan även att vinka av Frykke som efter flera års trogen tjänst nu valt att gå vidare o lämna Aven.
 Min fina pappa.
 Thony o Nesse.
 Robert.
 Jag, väldigt flurig efter vindarna på sjön.
 Magnus som är ansvarig ute på ön delade in oss i nya lag o förklarade dagen o kvällens uplägg.
 Fredde "Longleg" Näsman.=P 
 Jag o Lars fotade..även varann=P
 Håkan, Bibben o Nisse hade hemligheter..=P
 L-G O var på topphumör o smög runt o myste mest.
 Så blev det dags för lekar, här är mitt lag. Jag fick stå över första o passade på att föreviga spektaklet.


 Behöver jag säga att det inte gick något vidare bra för oss??=P
 Sen blev det den här grejen, labyrinten.
 Riktigt roligt o riktigt svårt att balansera o samarbeta för att få kulan att rulla rätt o inte ner i något hål. Samma princip som de små spelen man hade då man var liten men mycket roligare. Gillar min min, snacla om inne i leken=P
 Djup fokus..
 Linus, Roffe o Sten iakttog noga.
 Våran chef Henrik.
 Annika o Sune(längst till höger) är två av våra lastbilsförare sen är det Tjivarn o pappsen i bild.
 John, en av kontorsnissarna var på gång den här dagen.
 Pappas lag..
 ..gjorde några riktigt snygga manövrar..

 Slangen..
 Bibben o Håkan..

 Fredde, eller Sydan som han oxo kallas, blev något sammanbiten efter att ha hamnat sist=P
 Prisutdelning för frågesporten, verkstadsgänget var bäst av alla.
 Sen fortsatte lekarna med pilkastning..

 Fast inte på det vanliga sättet.

 O så dragkamp..
 Vilket gick sådär för många=P

 O inte nå vidare för oss heller..haha



 Somliga blev gladare än andra då de vann o var tvungen att gnugga in det rejält..haha


 O så blev det ju tävling i vem som slog in en spik på minst antal slag..Conny var fokuserad som få..
 ..jag hade typ ingen fokus alls, men fick iaf ner spiken om något snett=/=P
 Men Thony gjorde ändå den största missen..haha..
 ..en decimeter ifrån..=P
 Men han var lika glad ändå!=) Sandra spexar på bredvid..
 Så samlades vi vid borden igen o pratade, drack o skojade..närmast i bild är Tjivarn, sen är det Sten.
 Leif syns i hockeytröjan..
 Johan o hans mamma Annika satt o pratade med pappa..
 O det är ju svårt att undvika att det blir jobbrelaterade snack som här mellan Slangen o Nisse..Lars lyssnade mest.
 Sen blev det dags för käk inne i stugan..


 O lite karaoke..även jag sjöng tillsammans med Sandra, vi fick applåder med jag tror det var mest för att vi bjöd på oss själva..haha..
 Thony lyckades olyckligtvis stuka foten o haltade resten av kvällen.
 Jag tror det här var det segrande laget. 
 Sen bev folk slirigare o slirigare..
 Även jag..=P


 O pappa..=P
 Lisen var nykter o bland de lugnaste av oss alla.



 Sen efter käket o skönsången=P så hoppade många av oss ner i de vedeldade karen, men då lät jag kameran vila..kändes säkrast så=P Så efter nån timmes bad o några fler innanför västen så gick flotten mot bussen som skulle ta oss in till stan.
 Många var rejält runda under fötterna..
..har insett att det är livsfarligt att dricka o bada kar samtidigt för satan i gatan vad det tog på en.=/
Vi fortsatte hem till Thony en sväng, men väl där så insåg jag att jag var lite för full o jag tog mig en kort liten prommis hem o somnade rätt fort efter att ha pratat en massa obegripligt strunt med älsklingen som låg hemma hos mig o sov.=P
Fan vilken härlig dag o kväll ändå, jobbar med så jäkla sköna människor!!=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar