lördag 7 september 2013

Förvirrande fart..

Veckan flög förbi i en förvirrande fart..tyvärr har vi väl inte gjort så mycket vettigt de här dagarna, förutom branschdagen i onsdags. 
Då var det lite olika branschfolk som kom o hade föreläsning för oss o bildbehandlarna o framtiden kändes lite ljusare efter att vi fått höra deras framtidsanalyser.=)
Annars känns skolan o ledningen lagom förvirrade om man säger så. 
Torsdagen, innebar installationsdag o vi skulle spendera den med datorerna..alla undrade hur det skulle kunna ta en hel dag o komma till rätta med dom, även vår lärare Erik haha. SÅ vi slutade halv tolv, utan en aning om vad som händer på måndag, vi fick nämligen ut fel schema, vi fick bildbehandlarnas...men vi har iaf fått veta nu att en lärare kommer att ta hand om oss på måndag, känns ju bra=P Kanske vi börjar på jobba på riktigt den här veckan! Hoppas, annars tappar man ju liksom tålamodet lite känns det som..=(
Här är bilden från instagram  (heter calipon ifall någon vill följa mig=) )iaf, där jag samlade lite hur min vecka varit o säga vad man vill om utbildningen(eller den icke existerande), jag har hamnat med ett gäng riktigt härliga människor iaf som jag verkligen ser fram emot att lära känna.



Är hemma nu i Iggesund, sedan torsdagkväll, hade ju bokat buss kl 17, då jag trodde vi gick heldag o eftersom vi var ledig fredag så kunde jag ju inte åka med min skjuts...men allt gick ju inte enligt planerat som sagt. Men jag kanske inte hade kunnat komma iväg tidigare heller, eftersom den där Obama var i Sverige o för honom så stannar vi tydligen upp en hel huvudstad! Herregud, USAs president, vad är det liksom=P
Det blev en afterschool på torsdagen med btw..haha, såhär kan man ju inte hålla på..alkobralla inom kort!

Då jag kom hem på torsdagkvällen, så blev det lite antiklimax. Så otroligt glad över att vara hemma o träffa älsklingen o missarna, men en obeskrivlig trötthet o utmattning drog över mig o jag ville bara gråta(vilket jag gjorde oxo litegrann). Var på otroligt dåligt humör under fredagen, vilket känns sådär då man knappt har nån tid här hemma o så ska man va ledsen o surig då man väl är hemma!?? Nej, fy vad värdelöst. 
Men jag sov stora delar av fredagen, sen besökte jag svägerska o brorsdöttrar o blev på bättre humör.=) Bjuder på tre hemskt dåliga mobilbilder på mig o Ottilia, (hon har storasysters napp) Söta lilla trollunge!! Blev tyvärr ingen bild på Vilden den här gången. Men vad jag älskar dessa ungar!! <3

Sen på kvällen blev det ett snabbt besök på den årliga marknaden, drog en langos o nån godisrem(!!) Inte ätit godis sen april o nja det var väl inget o hänga i julgran precis haha.. Tur var väl det oxo förresten, kan inte gå tillbaka till mitt tidigare godisintag..orimligt o ohälsosamt!! 

Idag hälsade jag på pappa en sväng, surrade lite om allt möjligt o gav han en välförtjänt paus i byggandet av förstukvist o sedan hälsade jag på mamma lite o fotade faktiskt lite i hennes trädgård. Får se om det komer upp bilder på det nån gång senare, har fortfarande inte rengjort alla bilder från Malta, så jag har lite o göra.=/
Här är iaf en annan bild jag tog idag med mobilen...det är ju så fantastiskt väder vi har just nu, känns ju fortfarande som sommar, brittsommar kallas det visst på svenska o indiansummer på engelska. Tjugofem grader den här tiden på året hör ju inte till vankigeheterna, men skönt är det! Allt som kan korta ner de kalla o mörka vintermånaderna är välkommet för mig=). (Klanka inte ner på kvaliteten osv på bilderna, dom är under all kritik, jag vet=/)


 Just nu, ligger jag i soffan, med Nizze(Idas hund) sovandes vid fötterna o Kiriam(vår lilla honkatt) sovandes vid höften...Peter är på hojmöte o kommer hem ikväll, så får vi väl se vad vi hittar på efter det.=) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar