tisdag 3 september 2013

En måndagsöl bla..

Igår gick dagen från trött tråkig o dålig, till en väldigt trevlig kväll. Solis ringde på eftermiddan o sa att hon ville gå ut o ta en öl eller nåt...På en måndag o allt!?=P Sagt o gjort så träffades vi vid plattan o jag hade messat Gellie som oxo gjorde oss sällskap en stund, innan hon drog vidare på middag med några andra vänner. 
Photo: Måndagsöl..bara för att vi kan:)
Efter lite googling på Sthlms billigaste öl, hamnade vi på Kelly's på Söder..lagomt sunkig rockbar som tydligen inte alls hade den billigaste ölen då sidan vi kollat på var några år gammal=/ Men men, åt typ världens godaste ceasarsallad iaf..surprise att den skulle vara så god faktiskt, med tanke på att servicen inte var så hög. Gellie lämnade oss efter en stund som sagt o jag o Solen fortsatte med en öl till, eller cider för min del då. 
Bild från Gellies Instagram
Sen bestämde vi för att gå vidare till ett ställe som jag gick förbi varje dag när jag gick till jobbet för en par år sen. Bodde ju i Täby då o jobbade på Beyond Retro på Åsögatan, där jag jobbade i ett år.
Iaf så gick jag förbi Vampire Lounge varje dag, men var av någon anledning aldrig dit på kvällstid..men dit gick vi iaf nu=)
SJukt härligt ställe som är som en grotta o verkligen inrett som det låter, med lite fladdermöss o dödskallar osv. I drinkboken står det även lite olika fakta om Dracula o andra "vampyrer". Jag testade två av drinkarna o båda var sjuukt goda kan jag lova o hit ska jag ju fler gånger för att dricka goda drinkar!=P



Men duktig som man är, var jag i säng vid halv elva o fit for fight idag till skolan=)
Dagen i skolan., var jäkligt soft o vi slutade vid ett...vi måste verkligen sätta igång snart så det känns att man gör något vettigt! Jag gick iaf hem o skulle bara vila lite, sov i typ tre timmar! Sen tänkte jag att jag borde gå ut o gå..vilket jag gjorde då Solis ringde, vi gick på en liten loppistur..Myrorna o Stadsmissionen o självklart kom jag hem meden stor kasse!! Nu får det vara bra med secondhandturer på ett tag!=/ Fast å andra sidan är det ju mycket billigare där än nån annanstans..så jag sparar ju egentligen pengar..eller?? Hahaha..=P
Nu är det godnatt iaf..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar