måndag 23 september 2013

En större familj...

Ligger i mitt lilla krypin i Stockholm nu o det enda som lyser upp omkring mig är dataskärmen. Omgiven av mörker o så himla trött. 
Jag har två dagar till här nere, sen bär det av hemåt igen i hela fem dagar=). Helgen som varit, spenderades oxo hemma trots att jag tänkt stanna här...men längtan tar liksom över ibland.
Har en del fina bilder från i lördags då vi var ute i skogen, men i ett försök att vara effektiv idag o flytta en hel del bildfiler, så kan jag nu inte öppna dom! Över femtusen bilder!! Men de finns kvar iaf som tur är, för jag hittar dom med utforskaren, men lyckas inte öppna dom med Lightroom. Mycket ennerverande! Sen har jag något annat problem med min dator också, den bara stänger ner programmen då jag håller på o jobbar=/, så i helgen blir det ett besök hos min gamla lärare från Forsa igen. Han hjälpte mig o rensa den tidigare i sommar o nu är det dags igen för honom o rycka ut haha...jag är nog hans mardrömselev, då det gäller datorer iaf..han blir ju aldrig av med mig o mina klumpigheter.=/=P
Om någon kan hjälpa mig här nere, undrar ni kanske...nej, för alla man frågar om hjälp här håller upp händerna o skakar på huvudet, då de säger att de inte rört en PC på säkert femton år! Jahapp...
Men men det ordnar sig nog...
Jag borde börja röra på mig igen, apropå min trötthet tänkte jag..men det är ju svårt o hitta motivationen o orken då man hela tiden är så trött....även om jag vet att jag nog blir piggare av det...lite av ett moment 22 kanske. Men nu då jag åker hem, ska jag ut o gå med Mandiz iaf tänkte jag. Hon är nämligen vår hund som vi skaffat, hon är en blandning av rottweiler, kangal o sharpei. (Den andra hunden Bobo jag skrev om i tidigare inlägg, fick flytta hem igen av olika anledningar.)
Men nu är vi med hund iaf o Peter(min man om någon inte vet) är så himla glad. Han är ju verkligen hundmänniska o har ställt ut o tävlat med hundar han haft förr. Jag är ju mer kattmänniska, surprise surprise..men tycker såklart om hundar oxo, jag gillar ju de flesta djur. Men nu är vi en lite större familj, tre katter o en hund.=)
Knubben..

Kiriam o Satan..
o här är lilla Mandiz=)

1 kommentar:

  1. Vilken fin vovve :) Å katterna oxå såklart!!! Kommer så väl ihåg bamse :) han va så go å snäll :)
    Lycka till med utbildningen....det fixar du galant kram kram Camilla

    SvaraRadera