fredag 14 februari 2014

31 vintrar..

Jag är en tjej, kvinna, på 31 vintrar. Föddes den här dagen år 1983. 
På Alla Hjärtans dag slog jag upp ögonen  och såg världen för första gången.
Här var jag inte kaxig=P. Mamma har sagt att allt gick så fort med mig, plötsligt kunde jag prata, gå o hon visste knappt när det hände...jag var ju nyss bebis. Typiskt, hade så jäkla bråttom o bli stor då o nu vill jag bara vara ung haha..
Här är vi förresten, jag o älskade mamma.
 Jag tror det här är efter att vårat hus brann ner o vi fick flytta runt innan vi byggde vårt nya hus.
 Jag var väldigt lik min pappa då jag var liten förresten. Med åren har jag blivit mer o mer lik mamma oxo. Men jag fick höra det för jämnan "Men du måste 'rå va Kenth Lindhs jänta 'ru, är ju så lik han ju" Tyckte inte alltid det va så roligt o höra, nog för att jag älskar min pappa o jag var pappas lilla flicka, men så roligt var det inte o höra att man var lik en gubbe tänkte jag haha..
 Här är han, gubben jag är lik haha..o storebror Tias=)
Ni måste ju erkänna att jag var ju rätt söt ;) 
Jag hade ganska stort huvud då jag var liten, eller ja, det har jag fortfarande..men har vuxit i det skapligt tycker jag haha. Men på den här bilden med mina kära syskon Helena o Mattias ser ni ett lysande exempel på att mitt huvud var rätt kraftigt haha..tycker faktiskt att jag har lite likheter med Stewie i Family Guy här =P (ber om ursäkt för taskig kvalitet på bilderna förresten, men jag har fotat av dom med mobilen från ett fotoalbum) 
 Iaf så flyttade vi in i det nybyggda huset i Rumsta o som ni ser så fanns min stora kärlek till katter redan då jag var liten=) Jag vet inte vad det är, men jag har alltid känt en koppling till katter av nån andledning. Jag kunde spendera timmar med att få prata med de vilda katterna hos mormor i Småland o var supernöjd om jag kom så nära att jag nästan fick klappa dom. Nu när jag är vuxen, så har mina katter blivit som mina barn o jag är nog mer daltande med dom än en riktig mamma är med sina barn haha..
 Mina bästa kompisar var min kusin Kicki o min storebror..o jag älskade att ha keps på mig, helst truckerkeps, men vilken keps som helst funkade egentligen..

O My Little Pony , gud vad jag älskade mina små hästar..hade massor=) Här fick de pryda vår midsommarstång ute på Hölick, då vi campade.=P Underbara somrar som vi spenderade i vår husvagn. Jag vet att många är anti husvagnssemestrar, men som barn är det så jäkla roligt. O jag menar man behöver inte va som de värsta nördarna i Böda Camping osv=P


 Morning sunshine=P En av mina födelsedagar, nyvaken o grann...ser typ likadan ut nu för tiden då jag vaknar =P

Trettioett år, närmare fyrtio än tjugo, som min man så snälllt sa imorse. Ja ja, det är inte hela världen eller hur? Nu ska jag ta o handla lite, städa lite o bara vara..det är itne precis samma sak o fylla år nu som när man va liten=). Men i morrn ska vi fira lite iaf, med ett litet partaj...väldigt litet, jag är ju inte mycket för stora balunser=P.
Men ha en jättefin Alla Hjärtans dag allihop! Pussssssssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar