onsdag 9 maj 2012

Välkommen till Märtas bageri..

För några veckor sedan så tog min moster o hennes väninna Ingela över det gamla bageriet i stan som går under namnet Märtas bageri. 
Hon hörde av sig till mig o undrade om inte jag kanske skulle kunna hjälpa dom med att knäppa några bilder o sätta ihop det med en företagspres. Jag har aldrig gjort det, men sa att jag ska försöka. 
 I går var jag dit o knäppte en massa bilder på de glada damerna o det gulliga bageriet. 
 Ingela till vänster o min moster Evy till höger=)
 Jag kikade runt o hittade massa gulliga detaljer..
 ..o en massa godsaker såklart=P


 Perfekt erbjudande nu då parkhängssäsongen startar=)

Gamla fina detaljer som förstärker den hemtrevliga känlsan finns överallt..
 ..så även godsakerna som verkligen fick det att vattnas i munnen då jag gick runt o fota.


 Sååå gott.. 

 Färgglad bagarinna=)
 Längst in i bageriet står en anrik gammal ugn som jag tror har tjänat där sedan den var ny.. 
 En deg som väntar på att bli till..

 Här är deras specialitet Rosenkakan..blev plötsligt sugen på ett kallt glas mjölk o en skiva nybakt..

 Den här fina "bagarkransen" hänger på dörren o får en  verkligen att känna sig välkommen..
Så har ni aldrig varit dit o känner er sugna på något sött, så tycker jag verkligen att ni ska ta o bege er till Kyrkogatan 8 i Hudiksvall!=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar