onsdag 2 maj 2012

Planteringar..

 Häromdan köpte jag penséer, som jag skulle plantera i krukorna som står på våra grindstolpar..så här såg dom ut.. 
..men vi kände att vi behövde lite mer blommor till vår lilla vintertrötta o något eftersatta gård, så det blev lite fler penséer idag (eftersom det är för kallt ännu för några andra sorter) som skulle få pryda denna plats..
Vi(eller ja, Peter) började med att gräva bort all mossa o ogräs som växt upp där de senaste åren..
 Medan han gjorde det så planterade jag blommorna i två gamla krukor..(i bakgrunden syns vår ved som jag o Ida staplade så fint i fredags..men som tyvärr rasade ihop på lördagskvällen=/)
Så här blev det i krukorna, lite mindre färg än de förra krukorna..
Efter att Peter grävt bort allt lade han på plast o täckte över det med dekorationsflis som vi inhandlat idag..vi la även tillbaka de tre plattorna som låg där förut som krukorna fick stå på. Bra blev det=), måste bara fundera vad som ska stå på den i mitten..

 Hade några blommor över som fick flytta in i den här lilla skapelsen på altanen..den är egentligen mammas som hon fått av mig, men hon hade ingen plats eller användning av den just nu så jag fick låna den. Den är från Indiska från början..
 Sen kunde jag bara inte motstå att köpa några lavendelplantor då jag såg dom o kände doften....plus nån liten hängplanta som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på Planterade dom i en korg jag fick av mamma förra sommaren o lade i lite prydnadsstenar..
 Älskar verkligen lavendeldoft o längtar tills de slår ut lite till..

 Än så länge får de bo inomhus på kvällen o natten...men på dagarna får de stå ute o lapa i sig sol o sprida sin härliga doft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar