måndag 14 november 2011

Vårat sovrum..

Jag o älsklingen har fixat lite i sovrummet. Äntligen blev min idé verklighet=). Jag hade sett en variant av detta för många år sedan i ett hemmareportage i en modetidning o tänkt att sådär vill jag ha det nån gång. 
Så jag berättade för Peter om det o han gillade idén så jag beställde 10 meter(!) spetstyg..
..vi köpte några meter rundstav o målade dom svarta. Sydde en kanal i ena änden av båda tygstyckena som en av stavarna skulle in i o fästas mot väggen.
 Nästa stav fästes en bit högre upp..
..o tyget drogs ovanpå den..
(till höger ser man lite av min garderobsdörr som jag snickrat ihop på jobbet, målat vit o sedan köpt stora svarta gångjärn till..snyggt va?=P Veden till vänster är för dekoration, vilket var älsklingens idé o jag tycker det ser riktigt mysigt ut..)
..sen hängde vi nästa stav ifrån taket med hjälp av svarta kedjor o drog tyget över den med o lät sedan tyget hänga ner till golvet vid fotändan av sängen.
 O här ser ni resultatet i lite olika vinklar..


 Riktigt bra o mysigt blev det o fort gick det o göra=) Nu vill man aldrig kliva upp ur sängen=P.

1 kommentar: