torsdag 29 augusti 2013

En vecka..

Snart är första veckan i skolan o första veckan i skolan till ända o jag får åka hem o pussa på älsklingen o mina små bäbisar(katterna)!=D Nu har vi ju även en något större bäbis hemma, vi har nämligen skaffat hund på prov..Bobo heter han o är av rasen boerboel. Jag har ju inte träffat honom än, vilket känns lite konstigt då jag har sett bilder på honom hemma hos oss. Men Peter kände att han ville läsa av honom lite innan han lämnar mig ensam med honom i helgen då han jobbar. Det är ju ändå en stor hund, 70 kg typ haha..men han verkar toppensnäll, katterna är skeptiska dock förstås.=P Här är en något suddig bild som Peter lagt upp på facebook. Han ser ju väldigt fin o snäll ut oxo eller hur?=)
.

(Första stycket här blev centrerat av nån anledning o ja kan inte ändra=/)
Vi har ju fått vår första uppgift nu o jobba med, som ska redovisas i morgon. Vi blev indelade i fyra "tidningsgrupper", Icas mattidning, Clas Ohlsons egen "fixa själv"-tidning, Fastighetstidningen och DN. Sen skulle vi jobba enskilt med att porträttera en person o dess arbetsmiljö oliknande på typ 3-5 bilder till ett reportage i en av dessa tidningar. Jag fick fastighetstidningen o skulle porträttera en VD, då jag fick höra det fick jag panik! Haha..få tag på en VD i Sthlm o ha bilder klara på ca 1,5 dag shit! Men som tur var fick vi vara lite kreativa o ta någon som kunde låtsas vara VD oxo, vilket jag då gjorde=). Jag valde en av receptionisterna på skolan pga ett - hon är kvinna, två - hon är mörkhyad o tre - hon ser riktigt bra ut. Men då jag fotat henne o sedan kollat på bilderna upptäckte jag att det var såvrare än vad jag trodde att fota en mörkhyad, det var ju min första gång. Det blir ju liksom annorlunda tänk med ljus osv. Jag fick komplettera några bilder o är väl inte helt nöjd...men jag får ta kritiken o lära av den o hoppas på bättre resultat nästa gång.=) 

En annan sak jag måste lära mig, då det gäller fotandet, är att ta mer plats som fotograf. Det här har ju varit mitt problem länge, jag känner liksom inte att jag vill vara i vägen eller ta upp för mycket av personens tid (främst då det är någon jag itne känner så väl eller inte alls). Jag blir skitirriterad på mig själv att jag blir så stressad i mig själv o inte tar den tid jag verkligen behöver för att få till det så bra som möjligt! Men det ska ändras tamejfan!! Här är en bild på min modell..Natasha Skinner heter hon, lite coolt namn oxo eller hur?=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar