tisdag 27 augusti 2013

Solstrålen..

Har varit supertrött idag, kunde inte somna förrän sent pga av min kära granne..hon väggivägg ni vet. Hon är tydligen mer av en kvällsmänniska än vad jag som vill sova nio-tio typ som värsta pensionären. Hon tittade på tv, pratade i telefon ute på balkongen ett bra tag. Balkongen ligger alldeles utanför mitt fönster så det hörs rätt väl in kan jag lova=/ 
Vill inte gnälla heller sådär första kvällen o då jag vet att jag är superkänslig för ljud då jag ska sova. Jag kan inte sova bredvid Peter då han snarkar, vilket är väl ett ganska vanligt problem(jag använder hörselproppar haha), men jag kan inte ens sova ifall det piper i min egen näsa=P, sen hör jag även tvn på nedervåningen hemma o den måste sänkas rejält ifall jag ska sova...jag är rätt hopplös egentligen!=/ Men iaf så letade jag igår efter hörselproppar, men hade bara lyckats fått med mig en enda..suck!! Stoppade i vart fall in den i ena örat o la armen över det andra o lyckades efter mycket om o men somna efter en par timmar..

Idag åkte brillorna på igen då jag var på skolan, har inte haft dom sen vi slutade på Forsa tror jag men nu behövs dom igen iaf. Här är en inte allt för bra bild av mig i hissen där jag bor.=P Hippiebrillorm..typ.
Jag måste passa på o be om ursäkt för mitt språk, ifall någon stör sig på det haha..jag kan grammatik o ren svenska, men skriver så mycket hellre som jag pratar..lite si o så alltså =P Så hoppas ni har överseende.

Efter den här dagen, då vi fått träffa två av de andra lärarna o även fått vår första uppgift så känns det lite bättre med allting, men på nåt sätt så känns det inte helt hundra..o jag är inte den enda som känner såhär har jag förstått det tyvärr. Men man måste ju ge det lite tid, det går ju inte o döma utbildningen efter två dagar liksom. 
Var på stan nu på eftermiddagen med Solis(som jag gick med på Forsa, hon går ju bildbehandlingslinjen här), vilket gjorde att allt kändes lite bättre faktiskt. Jag har ju bott här förr o jag vet att jag kan känna mig fruktansvärt ensam i denna stora stad, trots alla människor...eller kanske just därför? Men det var lite gött iaf att få krama om o umgås med min lilla solstråle=)
Nej, nu blir det en dusch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar