måndag 26 augusti 2013

Ett nytt kapitel..

I o med min "flytt" till Stockholm så tänkte jag väl att jag kan börja skriva i bloggen igen...kanske nån är intresserad(??) om inte annat blir det en bra dagbok för min egen del, sen om det blir en varjedag-dagbok det får tiden visa.
Jag flyttade ner igår iaf, Peter skjutsade ner mig o jag ljuger om jag säger att det va ett tårfritt hej då när han lämnade mig på kvällen.:( Larvigt kan tyckas då vi ses igen på fredag, men det ÄR jobbigt.. Så det så=P.

Så vart bor jag då jag är här nere? Jo i ett litet krypin på, 3x4 m kanske, på Odenplan...jajjemän, fint ska det va haha. 
Jag hyr alltså ett rum i en lägenhet, av en äldre man vid namn Ture. Han pratar väldigt fint, säger att saker är alldeles förträffligt om det är bra osv o kunde inte begripa att jag ville ha en nyckel till mitt rum så jag kunde låsa om mig, för det hade han aldrig varit med om!? 
Finkänslig som man är så sa jag att jag till o med låser om mig på skithuset då jag är hemma=P Han såg lite paff ut då jag sa den meningen o mamma som var medm ig vid tillfället hade svårt att hålla sig för skratt haha.
Men jag är inte den enda som hyr in mig i hans lägenhet utan det är en till tjej som hyr rummet vägg i vägg med mig...men jag har inte sett till henne än. Sen har jag förstått att han tydligen en flickvän/fru, som oxo bor här!! Värsta kollektivet alltså..=P
Det är ett toppenläge där jag bor iaf, lugnt område o sex minuter o gå till skolan..tipp topp! Förutom hyran då kanske, men det får man leva med här nere tyvärr.

Idag var då första dagen på mina två år på Fotoskolan Sthlm, yrkeshögskolan för kommersiell fotograf. Vi hade bara upprop idag o det är en stor klass vi kommer o gå i, 24 stycken, lite skillnad från vår lilla grupp på tolv på fotolinjen i Forsa=P
Lite svårt o säga nåt konkret om hur man tycker gruppen känns efter bara några timmar såhär, men det verkar vara lite blandade åldrar iaf. Det är ju alltid positivt med olika åldrar, olika erfarenheter o insynsvinklar..man lär sig förmodligen nåt av alla.
Sen kan man ju inte låta bli att  känna lite oro inför hur många elever vi är nu, inklusive de gamla linjerna som har ett år kvar att gå...84 stycken tror jag att vi är nu, drygt 40 mer än vad de är vana vid då det gäller både personal, lokal o utrustning!=/ Jag hoppas verkligen att de får ihop det, annars kommer det bli många sura miner o två jobbiga år.

 Nu ska jag ta o redigera lite bilder från vår resa till Malta förra veckan..så vi hörs vidare(hoppas jag=))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar