onsdag 15 februari 2012

Tillbaka i framtiden..

Det är drygt en månad sen jag sist jag skrev något här, men jag har suttit med skärmen framför mig med en tom ruta ett flertal gånger. Det är inte det att jag inte haft något att skriva om, snarare att för mycket tankar har snurrat i mitt huvud för att kunna få ner dom i ord. 
Jag tänker inte skriva någon lång sammanfattning om vad som försigått den senaste tiden, utan nöjer mig med att berätta om något bra o något dåligt..börjar med det dåliga, jag är numera är utan jobb.=( Jag o tre andra blev varslade i december o i fredags jobbade vi vår sista dag på Aven för den här gången.
Jag hade väldigt dubbla känslor i o med uppsägningen, jag trivs så bra med alla jag jobbar med...men nu kanske jag får en möjlighet att ta tag i vad jag verkligen vill göra! Så där kom väl egentligen den bra grejen oxo=). "Every cloud has a silver lining" eller hur?=)
Annars fyllde jag år igår oxo..tänkte att det skulle vara den bra grejen..o det är väl oxo, ett år äldre, ett år klokare, ett år starkare....eller?=P
Det är väl så man får se på saken, livet blir ju egentligen bara bättre ju äldre man blir...ja, iaf på många sätt o om det inte blir bättre så blir det väl enklare iaf. För jag skulle inte för allt i världen byta tillbaka till att vara tonåring istället, med alla dom våndor o problem det innebar. Nej, jag tycker mycket bättre om mitt 29 åriga jag o det liv jag lever nu. 
Det är inte alltid lätt o vissa gånger känns det som att jag bara skulle kunna tänka mig att ge upp allt...men det finns allt för mycket bra, allt för mycket fint o härligt i den här världen o i mitt liv för att säga hej då till den.(bli inte rädd nu ni som står mig nära, jag går inte i tankar om att ta mitt liv...förstå mig rätt). Men vem lever ett liv som bara är bra hela tiden? Tror inte det finns någon faktiskt...o om det gör det, grattis till dig!=) Du måste veta något vi andra inte vet, så ta vara på det.=)
Men jag är nöjd med mitt liv...eller nej, nöjd är fel ord. Jag är LYCKLIG över att leva det liv jag lever, med alla upp o nedgångar o alla underbara människor som finns i det.
Så om mitt liv har något minst lika bra att erbjuda i de kommande 29 åren, som det har varit i de år som passerat..då ser jag fram emot glädjen, stålsätter mig mot det som kommer att göra ont för det kommer att gå över o allt kommer att lösa sig på något sätt, det är bara upp till mig o se till att det löser sig på ett bra sätt.=)
Oj oj oj..undrar just hur mitt inlägg kommer att låta då jag fyllt trettio?? Haha...drama..=P

Moss Bridges, Ireland
Bild: pinterest.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar