fredag 31 januari 2014

Vakna..

Jag vill börja skriva igen..försökte med gammal hederlig dagbok, men pennan ville liksom inte röra sig över pappret. I mina tankar har jag de senaste månaderna skrivit mängder, noveller ja kanske till o med romanlånga inlägg med tankar, känslor, drömmar o bara vardagligt nonsens. Känns det då inte rätt onödigt att jag sitter här med en blogg som bara står o väntar. Kvar i det förflutna väntar den på att få hänga med igen.
Mitt skapande har stått still, fotografiskt, skriftligt..ja allt skapande har legat i dvala. Men precis som med romanerna som skapas i mitt inre, finns där också de vackraste bilderna, målningarna till o med kläderna jag skapat. Men något sätter stopp, från tanke till handling bör inte vägen vara lång...men just nu är den milslång för min del.
Men jag har börjat träna iaf, boxning så jag är aktiv på vissa sätt. Boxning har jag velat prova sen jag var ganska liten faktiskt o det är så himla kul! Det är vansinnígt jobbigt, men jag känner att musklerna som jag vet ligger gömda därunder det mjuka börjar vakna o jag börjar hitta tillbaka till mitt träningsglada jag! 
Hur som jag tror att jag är på väg att vakna..jag måste vakna. 
Dvalan får lov att vara över nu.

Bild tagen av mig, calipophoto.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar