tisdag 19 november 2013

Då inget blir som man tänkt sig, men kanske blir bra ändå..

Igår satt jag bakom ratten i vår lilla bil, fylld med resväskor o plastpåsar fulla med kläder.Jag styrde kosan norrut..hemåt. Ovanför mig såg ett v av gäss som flög söderut, mot värmen...va skönt det skulle vara med sol o värme..
Ena stunden kände jag mig nöjd o mycket lättare av beslutet jag tagit att avbryta min utbildning, men andra stunden rann det tårar pga att jag avbröt utbildningen som jag verkligen vill gå. 
Nu går ja inte på Fotoskolan Sthlm längre alltså..
Jag kände att jag mådde bara sämre o sämre där nere, vet inte om det beror på vart jag bodde eller vad det egentligen var som triggade igång det hela...men i o med min problematik med depressioner så blir ju ofta minsta problem så mycket större o tar så mycket av mina krafter...kände mig helt orkeslös då jag var i Sthlm, förutom under en del lektioner. 
Men men så är det iaf...tar ett sutdieuppehåll(om det blir godkänt) o hoppas på att kunna fortsätta utbildningen om ett år.
Fotandet fortsätter iaf, köpte mig en bok idag som jag ska fylla med olika idéer(mest foto) som jag vill utföra o jag har redan fyllt en par sidor. Kreativiteten släpptes lös i o med att knuten i magen släppte verkar det som. Bara jag har plockat reda på all packning så ska jag sätta igång o beta av idéerna en efter en...=) Ser verkligen fram emot det.

Sen har vi julen oxo ja..haha..måste ju börja pynta snart! Jo, jag vill ha allt klart till den första advent så man kan njuta av det mysiga innan julafton..älskar o pynta inför jul, allt blir så mycket mysigare=) Svårt o få till den mysfaktorn resten av året liksom..
Apropå julen, så var det den sista uppgiften jag hann med o få, men inte göra på skolan..göra ett julstilleben i studio. Funderar på o göra nåt sånt på egen hand nu faktiskt, bara för att jag älskar julen=)

Bilden är tagen av mig med en rätt dålig kamera för några år sen, men gillar ändå stämningen i den=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar