fredag 9 november 2012

First time..

Ibland önskar jag att saker o ting kunde vara som de var den första gången man gjorde dom..
Kommer ni ihåg känslan då man kunde cykla för första gången till exempel, utan stödhjul o utan hjälp från någon?? Blodet som pumpade i kroppen, den hisnande känslan av lycka att sväva fram med vinden vinande genom håret..glädjen hos dina föräldrar som stolta tittade på. 
Jag kan bara ana deras stolthet o glädje då de såg mig gå mitt första steg eller säga mitt första ord. 
Det är nog en glädje svår att beskriva eller att förstå sig på om man inte upplever den. Men bara tanken på att se sin egen skapelse, sitt barn, växa o göra alla saker man själv gjort, att se dom göra allt för första gången ger nog en glädje större än vad man kände själv som barn.
Första gången du blev kär då, minns du det? Jag vet faktiskt inte om jag gör det.. 
Herregud, jag har varit förtjust, förälskad o ja kanske rent ut sagt kär...men då jag tänker tillbaka så vet jag ärligt talat inte vem som var den jag blev kär i först. Vem jag blev kär på riktigt i o vem jag älskade första gången på riktigt(låter kanske konstigt o säga så), det är i alla fall han som jag älskar nu o han som jag kommer att fortsätta att älska tills jag inte kan älska mer..

Men den första kyssen..den du.. Den första någonsin eller första gången med någon alldeles speciell. Fjärilarna i magen, stjärnorna som gnistrade i ögonlocken då man blundade hårt o undrade om man drömde eller om det verkligen hände. Händer som trevar efter varandra, eller över varandras kroppar för första gången..känslan av den heta huden under brännande händer..hjärtan som slår så hårt att det dunkar i öronen..
Eller varför inte första gången du hör den personen du vill vara med, säga att han vill vara med dig minst lika mycket...marken som försvann under fötterna av glädjen att veta att det är ni!
O sen finns dom tre orden man är så rädd att säga för första gången, rädslan av att inte höra dom åter är minst lika stor som den glädjen att få höra dom orden sägas av den man verkligen älskar!!

Det finns massor av första gången jag kan lista, dessa är bara några jag tänker på ikväll o medan vissa säger att allt blir bättre ju fler gånger man gör dom o att övning ger färdighet osv. Jo, i många fall så är det sant...men första gången är ändå första gången o det är ju den man minns i slutändan.

Pinned Image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar