torsdag 29 november 2012

En lekfull o röd tråd..


Har spenderat typ fem veckor i ett töcken av förkylning, magont o orkeslöshet men nu är jag på banan o tänkte visa mina två senaste o även sista hängningsbilder för denna termin(vi hinner ju inte med fler i o med utställningen som ska ske innan jul). 
Den första bilden tog jag då vi hade tema "lekfull",  då jag tänkte direkt på Alice i underlandet o Hattmakaren...så en söndag så sminkade jag mig, satte på lösögonfransar o klädde upp mig lite fint=P. Bar ut lite grejer i trädgården o fotade en hel hög med bilder o jag undrar vad mina grannar trodde om mig under den här dan haha. Men jag hade kul med den här uppgiften, vilket jag i o för sig alltid har då jag fotar=) Kiriam klippte jag in efteråt o gjorde om henne till en variant av Cheshirekatten=P
Jag var tyvärr sjuk den dagen då bedömningen skedde på hängningen, men av min ena lärare har jag fått höra att den utstrålar galenskap(han har inte läst eller sett filmen så han kunde inte förstå storyn först haha) Men han gillade redigeringen i den, det passade ihop med motivet, men han sa oxo att han tyckte att den var mardrömslik..haha
Sen här är den sista hängningsbilden för iår, på temat "röda tråden". Det här var faktiskt den första idén som dök upp i mitt huvud då vi fick temat, men jag visste inte om jag skulle klara o göra det i photoshop... Bilden är ju tagen hemma i vårat vardagsrum, men sen är all tråd photoshoppad i efterhand. Är jäkligt nöjd i o med att det var en del som trodde att det bara var styngnen som var photoshoppade haha=).
Den handlar om smärtan av att hålla något inom sig, något du inte kan berätta o det lidandet som finns inom en pga det. Lite förenklat o förkortad förklaring.=P

Sen i morrn ska jag börja med min första bild till utställningen, äntligen har jag en hyfsat klar tanke i huvudet på hur jag vill göra det hela. Hoppas bara att jag kan genomföra det hela...



2 kommentarer:

  1. Vad duktigt du är. Vilken konstnär. Sluta aldrig med detta! :)

    SvaraRadera