lördag 24 mars 2012

Värdelös..men rätt bra ändå..

Nej, man ska inte klanka ner på sig själv...men i morse var jag verkligen värdelös, finns inget bättre ord för att beskriva mig just då. 
Jag vaknade halv sex av min lilla kisse som tyckte att jag skulle kliva upp tjugo minuter innan min klocka skulle ringa. Så jag gjorde som han tyckte o va rätt nöjd ändå, eftersom jag hade så bra med tid innan tåget skulle gå.
Några minuter innan sju skjutsade Peter in mig till station. På vägen dit så la jag märke till ett tåg som gick o tänkte för mig själv "går det två tåg så tätt ihop på en lördag?" Ni anar kanske vart detta är på väg??=P
Vi stannade på station, jag la märke till att inga folk stod på perrongen o tänkte först att det är väl för att det är lördag, ingen vill åka tåg så här tidigt..jada jada jada.. 
Men så kände jag att jag borde titta på min biljett i mobilen...o jag blev alldeles kall o illamående. Jag hade ju såklart missat tåget, eftersom jag av nån konstig anledning har blivit siffer-dyslektiker de senaste åren!!=O 
Jag hade läst avgångstiden som 07.20 o den var i själva verket 07.02!!! Klantarsle!!>:(
Vi satt där o funderade o jag insåg ju att jag måste ju ta bilen, jag kan inte missa kursen då jag har betalat för den! SÅ jag fick åka med till Jättendal till klubben, som Peter var på väg till o sen vända o gasa ner till Sthlm. Klockan var tjugo i åtta då jag for från Jättendal o på något mirakulöst sätt så hann jag ner till Sthlm, hittade rätt på en gång o även en parkeringsplats för hela dan...o jag kom till klassrummet fem minuter sen bara!!=O Ni kan ju räkna ut tiden...=/
Det är inte en körning man ska göra många gånger om ens en gång, men det var värt det den här gången=).
Så jag hann med hela dagen, en par extra slantar fattigare än beräknat, men känner mig ändå rätt nöjd såhär på kvällskvisten då jag är tillbaka hemma i soffan o är tröttare än tröttast.=)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar